MATEMATIKA - čtvrtek 18. 6. 2020

  1. Rovnostranný trojúhelník
  • narýsuj rovnostranný trojúhelník MNO, strana o = 5cm
  • sestroj těžnice a najdi těžiště tohoto trojúhelníku
  • dále sestroj kružnici opsanou a vepsanou a zapiš podle appletu
  1. Kresba od ruky 
  • na následujícím odkazu najdeš postup při kresbě, tak to vyzkoušej 
  • www.youtube.com/watch?v=PgK9LLTr9T4
  • jak jsem slíbila je to už dobrovolný úkol, ale mohli bychom vyhodnotit nejpovedenější obrázky (doufám, že mi alespoň nějaké přijdou)
  1. Slovní úloha
  • pokud chceš, zkus vyřešit ještě následující slovní úlohu

Úkoly na odevzdání (neděle 21.6. 2020) a tímto v letošním školním roce končíme :)

  • rovnostranný trojúhelník (povinné)
  • kresba od ruky (nepovinné, ale zajímavé - snad si se na to alespoň podíval(a))
  • slovní úloha (nepovinná)

 

 MATEMATIKA - úterý 16. 6. 2020

  1. Souřadný systém
  1. Sčítací pyramida

Úkoly na odevzdání  (středa 17.6. 2020) - uzavírání klasifikace za 2. pololetí 

  • souřadný systém
  • sčítací pyramida

MATEMATIKA - čtvrtek 11. 6. 2020

  1. Praktická úloha
  • na volný list narýsuj trojúhelník ABC a jeho střední příčky (a=8,5 cm, b=6,5 cm, c=9,5 cm)
  • trojúhelník rozstříhej podle příček na 4 trojúhelníky, kousky polož vedle sebe do řady, aby bylo vidět, že jsou stejné, vyfoť a pošli
  1. Trojúhelník - test 
  1. Záporná čísla - opakování

Úkoly na odevzdání (neděle 14.6. 2020)

  • rozstříhaný trojúhelník
  • test
  • záporná čísla

 

MATEMATIKA - úterý  9. 6. 2020

  1. Opakování výšek 
  • narýsuj trojúhelník ABC a EFG, dále sestroj jejich výšky 
  •  ostroúhlý (postup) a=8 cm, b=7 cm, c= 9 cm
  •  tupoúhlý (postup) e=5 cm, f=6 cm, g= 9 cm 
  1. Střední příčka
  • podívej se na následující video a potom sestroj střední příčky trojúhelníku podle návodu
  • www.youtube.com/watch?v=Dwt9QFyCE88
  • zapiš do sešitu shrnutí, které je na konci videa
  1. Jídelní lístek

Úkoly na odevzdání (čtvrtek 11. 6. 2020)

  • narýsované výšky ve dvou trojúhelnících
  • střední příčky v trojúhelníku a zápis z videa
  • jídelní lístek - vyhodnocení

 

MATEMATIKA - čtvrtek  4. 6. 2020

  1. Opakování
  • učebnice 174/3,4 - do sešitu udělej i náčrtek
 
  1. Výšky v tupoúhlém trojúhelníku
 
  1. Zajímavá matematika - Poznáváme svět

 

Úkoly na odevzdání (neděle 7.6. 2020)

  • cvičení z učebnice 174/4
  • narýsovaný tupoúhlý trojúhelník a jeho výšky
  • poznáváme svět

 

MATEMATIKA - úterý  2. 6. 2020

Přeji všem vše nejlepší k včerejšímu DNI DĚTÍ a doufám, že si dnešní matematiku alespoň trochu užijete!!

  1. Procvičování
  • na následujícím odkazu si procvičíte víceciferné dělení (Dělení víceciferné - spustit) při hře TETRIS
  • www.umimematiku.cz/tetris
  • dosažený level a počet bodů vyfoť (vyhodnotíme nejlepšího)
  1. Slož obrázek
  1. Slovní úloha typu Zebra - dobrovolný úkol

Úkoly na odevzdání (středa 3.6. 2020)

  • vyfoť, level a dosažený počet bodů
  • vyfoť složený obrázek i s časem (do soutěže)
  • vyřešená slovní úloha
  • zkontroluj, zda máš všechny úkoly v aplikaci Umíme matiku (budu hodnotit květen)

 

 MATEMATIKA - čtvrtek  28. 5. 2020

  1. Pravoúhlý trojúhelník
  • učebnice 171/6 narýsuj do sešitu a zapiš odpověď
  1. Výšky v ostroúhlém trojúhelníku
  1. Aritmetický průměr - opakování
  1. Úloha k zamyšlení a trochu počítání

Úkoly na odevzdání (neděle 31.5. 2020)

  • pravoúhlý trojúhelník
  • výšky v ostroúhlém trojúhelníku (narýsované výšky v trojúhelníku a odstavec)
  • aritmetický průměr (internet)
  • úloha k zamyšlení

MATEMATIKA - úterý  26. 5. 2020  

V Umíme to je poslední úkol! V červnu již nebudu v této aplikaci zadávat  úkoly. (6.A, 6.B)

  1. Praktická úloha - těžiště 
  • učebnice 171/3 - narýsuj na tvrdý papír (čtvrtka nebo krabice od rýže, cornflake,...) trojúhelník, který má strany a=11 cm, b=9 cm, c=12 cm 
  • sestroj těžnice a označ těžiště, trojúhelník vystřihni
  • v místě těžiště zavěs trojúhelník na nit - protáhni těžištěm nit, dole udělej uzlík, podrž a vyfoť (pokud si rýsoval(a) přesně, bude trojúhelník v rovnovážné poloze)
  1. Vlastnosti těžnic
  • učebnice 171/8 - přenést trojúhelník do sešitu, narýsovat a doplnit tabulku
  • zapsat do sešitu str. 172 nahoře 
  1. Souřadnice
  1. Opakování (rozměry jsou v metrech)

Úkoly na odevzdání (čtvrtek 28.5. 2020)

  • praktická úloha (trojúhelník na niti)
  • vlastnosti těžnic (obrázek, tabulka a zápis)
  • souřadnice
  • obsah šedé plochy

 

MATEMATIKA - čtvrtek  21. 5. 2020

  1. Rýsování - slovní úlohy
  • učebnice 167/3 - narýsuj podle zadání (1km=1cm)
  • učebnice 169/9 - narýsuj do sešitu a  změř poloměr kružnice vepsané (10m=1cm)
  1. Těžiště a těžnice trojúhelníku
  • podívej se na následující video www.youtube.com/watch?v=GlL-AcKQpMw a narýsuj podle návodu trojúhelník, těžnice a těžiště
  • do sešitu zapiš modré rámečky z učebnice na str. 170 
  1. Opakování dělení desetinných čísel
  • abychom nezapomněli počítat, tak vypočítej následující dělení (výsledek počítej na dvě desetinná místa) a nezapomeň na  zkoušku správnosti
    • 12,453 : 0,42 =
    • 549,023 : 6,5 =
    • 6 780 : 8,4 =
  1. Vyřeš křížovku

Úkoly na odevzdání (neděle 24.5. 2020)

  • rýsování 167/3 a 169/9
  • zápis + obrázek těžnice a těžiště
  • opakování desetinných čísel
  • křížovka

 

MATEMATIKA - úterý  19. 5. 2020  V aplikaci Umíme to je další úkol!  (6.A, 6.B)

  1. Rýsování
  1. Kružnice vepsaná trojúhelníku
  • podívej se na následující video: www.youtube.com/watch?v=bi0L1brZtM4
  • narýsuj podle návodu do sešitu a zapiš modré odstavce z učebnice strana 168+169
  • zapiš postup konstrukce kružnice vepsané ze strany 168 v učebnici
  1. Urči souřadnice bodů
  1. Slovní úloha 

Úkoly na odevzdání (čtvrtek 21.5. 2020)

  • rýsování 167/2
  • zápis + obrázek 
  • souřadnice bodů
  • slovní úloha

 

MATEMATIKA - čtvrtek  14. 5. 2020    V aplikaci Umíme to je další úkol!  (6.A, 6.B)

  1. Rýsování
  • učebnice 165/3 - narýsuj podle zadání a napiš odpověď
  1. Soustava souřadnic
  1. Kružnice opsaná trojúhelníku
  1. Kombinovaná úloha - Bermudský trojúhelník
  • učebnice 165/5 
  • na mapách Google www.google.cz/maps najdi Bermudské ostrovy,
  • schovej boční panel a kolečkem na myši uprav pohled tak, abys viděl(a) všechny části Bermudského trojúhelníku (v učebnici jsou vyjmenované)
  • dále za pomoci výstřižku zkopíruj do malování spoj jednotlivé body Bermudského trojúhelníku přímkami (např. červenou barvou)
  • obrázek společně s odpovědí odešli na WhatsApp (za obrázek bude známka do informatiky) nebo ze školního emailu na adresu salusovaj@2zsroudnice.cz
  • ukázka, jak by mohl obrázek vypadat  spsos.webnode.cz/matematika/matematika-zs/prilohy/#pha-b-ov-jpg

Úkoly na odevzdání (neděle 17. 5. 2020)

  • rýsování 165/3
  • soustava souřadnic
  • kružnice opsaná
  • Bermudský trojúhelník

 

MATEMATIKA - úterý  12. 5. 2020

  1. Dopočítávání úhlů v trojúhelníku
  • učebnice 161/8 - doplň velikosti vyznačených úhlů v jednotlivých trojúhelnících
  • nezapomeň, že součet úhlů v trojúhelníku je 180°a  u vedlejších úhlů je součet také 180° v úlohách d) e) a f) to využiješ
  1. Trojúhelníková nerovnost
  • nezapomeň na zjednodušenou pomůcku: Trojúhelník lze sestrojit pokud je součet dvou nejkratších stran větší než délka třetí strany
  • učebnice 163/2 - vypracuj do sešitu, zapiš vždy příklad, který to potvrzuje (např. 6+7 > 8), 
  • podtrhni modře, které mohou vyjadřovat strany trojúhelníka a červeně, které ne
  1. Třídění trojúhelníků
  1. Opakování - Co už známe z geometrie (1. stupeň)
  • v následujícím cvičení jsou opakovací otázky, až jich 9 zodpovíš správně odkryješ obrázek, u obrázku najdeš informace - první větu napiš do sešitu (nebo ke snímku do WhatsAppu)
  • www.skolasnadhledem.cz/game/3311

Úkoly na odevzdání (čtvrtek 14. 5. 2020)

  • 161/8
  • 163/2
  • zápis 
  • opakování (snímek obrazovky a větu)

 

MATEMATIKA - čtvrtek  7. 5. 2020

  1. Opakování sčítání a odčítání úhlů
  • přepiš do sešitu a vypočítej

  

  1. Dopočítání třetího úhlu v trojúhelníku 
  • učebnice 160/6 vypracuj do sešitu (zápis příkladu a výpočet) 
  • zapisuj ve tvaru 180-(40+60) = 180-100 = 80
  1. Trojúhelníková nerovnost
  • na následujícím odkazu je video, které vysvětluje trojúhelníkovou nerovnost 
  • po vysvětlení (asi 2:20) si video zastav a opiš vše do sešitu (i obrázky), pak pokračuj ve videu až do konce www.youtube.com/watch?v=HateJZ-Fy7Q
  • pokud to ještě není jasné, můžeš se podívat na další video (nepovinné)  www.youtube.com/watch?v=OHM6BIMryVQ
  1. Speciální úloha
  • na následujícím odkazu najdeš skládačku www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0c9f545a2044
  • jaký obsah má paleta barev, jestliže vím, že malý obdélník má rozměry 2 cm a 3 cm
  • zjisti kolik pravoúhlých trojúhelníků bychom získali rozdělením jednotlivých malých obdélníků na dvě části (úhlopříčkou) a jaký obsah by měl jeden trojúhelník
  • sestavený obrázek vyfoť i s časem (pod obrázkem) a pošli společné s obsahy a počtem pravoúhlých trojúhelníků 

Úkoly na odevzdání (neděle 10. 5. 2020)

  • sčítání a odčítání úhlů
  • 160/6 (dopočítání úhlů)
  • zápis - trojúhelníková nerovnost
  • speciální úloha

 

MATEMATIKA - úterý  5. 5. 2020

  1. Opakování krychle a kvádru
  • v tomto testu je celkem 12 příkladů, několik úloh je podobných těm, které jsme počítali, ale některé vyžadují zamyšlení (nelze jen použít vzoreček) 
  • jednotlivé příklady si zapiš a vypočítej do sešitu (bude se odevzdávat zápis v sešitě a celkové hodnocení testu) www.skolasnadhledem.cz/game/5239
  1. Trojúhelník
  • zápis do sešitu - nadpis: Úhly v trojúhelníku (učebnice str. 158) - zapsat do sešitu odstavce na této straně: Název trojúhelník .. + obrázek + Ty budeme nazývat vnitřní úhly..
  • učebnice str. 160 - modrý rámeček (Součet vnitřních úhlů v …..)
  1. Praktický úkol
  • narýsuj na volný list papíru 2 stejné trojúhelníky KLM, které budou mít rozměry stran 8 cm, 7 cm a 5 cm, jejich úhly označ obloučkem a vybarvi (v obou trojúhelnících stejně - u vrcholu K červeně, u L modře a u M zeleně)
  • oba trojúhelníky vystřihni, u jednoho trojúhelníku odtrhni vrcholy s úhly a sestav je stejně jako v učebnici 160/4, potom nalep do sešitu 
  1. Opakování sčítání a odčítání úhlů
  • pro zopakování sčítání a odčítání úhlů se podívej na následující video, ve kterém jsou počítané příklady, snaž se je spočítat samostatně do sešitu a následně zkontrolovat podle videa, sčítání a odčítání začíná od 11 minuty tohoto videa (je to asi na 4 min)
  • www.youtube.com/watch?v=ITyFVCvxIHs

Možnost dalšího procvičení sčítání a odčítání: www.geogebra.org/m/EybAJQ3z

Úkoly na odevzdání (čtvrtek 7. 5. 2020)

  • úlohy v sešitě + celkové vyhodnocení testu
  • zápis nové látky v sešitě
  • praktický úkol (nalepený v sešitě)
  • příklady z videa

 

MATEMATIKA - čtvrtek  30. 4. 2020

  1. Opakování sítě kvádru
  1. Slovní úloha 

Jakou hmotnost bude mít kámen tvaru kvádru o rozměrech 35 cm, 0,6 m a  1,5 dm, když víme, že hustota kamene je 2,7 g na 1 cm3. Kolik takových kamenů můžeme naložit na vozík, který má nosnost 600 kg?

  1. Krychle a kvádr v praktických úlohách
  1. Čínské (grafické) násobení

11 . 23 =        14 . 32 =        (do sešitu)

  • zeptej se rodičů a popřípadě sourozenců, zda tento postup znají (v případě, že ho neznají, můžeš jim ho předvést)

Úkoly na odevzdání (neděle 3. 5. 2020)

  • model kvádru
  • slovní úloha v sešitě
  • krychle a kvádr v praktických úlohách
  • čínské násobení

 

MATEMATIKA - úterý  28. 4. 2020

  1. Opakování sítě kvádru
  1. Výpočet strany krychle z jejího povrchu
  • podívej se na video a poznámky si zapiš do sešitu, jsou tam i příklady, na kterých si to vyzkoušíš a následně zkontroluješ www.youtube.com/watch?v=B_E_ilNE6XE&t=112s
  • vypočítej hranu (stranu) krychle, která má povrch 96 dm2
  1. Slovní úloha (vypracuj do sešitu)

Nádrž by měla mít objem  140 litrů. Dno nádrže může mít rozměry 35 cm a 50 cm. Jak musí být nádrž vysoká a kolik m2 plechu bude potřeba na její výrobu?

  1. Geometrické útvary - opakování (křížovka) www.skolasnadhledem.cz/game/3839
  • vyplněnou křížovku vyfoť a pošli
  1. Úloha k zamyšlení  Z kolika kvádrů je složená krychle na obrázku, pokud víš, že jsou všechny kvádry stejně veliké?

Úkoly na odevzdání (čtvrtek 30.4. 2020)

  • síť kvádru
  • zápis a výpočet krychle
  • slovní úloha
  • křížovka
  • úloha k zamyšlení (jen výsledek)

 

MATEMATIKA - čtvrtek  23. 4. 2020 

  1. Opakování převodů jednotek objemu
  1. Výpočet neznámého rozměru kvádru
  1. Slovní úloha
  • následující slovní úlohu vyřeš do sešitu (nezapomeň na nákres, výpočty a odpověď)
  • Do nádoby tvaru kvádru s rozměry dna 90 cm a 30 cm jsme nalili 135 litrů vody, do jaké výšky bude sahat voda?
  • posílám též odkaz na slovní úlohu, kterou jsme řešili společně na online matematice (Určení neznámého rozměru 2)
  • spsos.webnode.cz/matematika/matematika-zs/prezentace/ 
  1. Slovní úloha - opakování
  • vypracuj také do sešitu - zapiš pouze výpočty (sestavený příklad) a výsledky výrazně označte výsledek

Úkoly na odevzdání (neděle 26. 4. 2020)

  • převody jednotek objemu (internet)
  • tabulka
  • slovní úloha
  • slovní úloha - opakování

 

MATEMATIKA - úterý  21. 4. 2020

  1. Opakování krychle a kvádru (výpočty)
  1. Rýsování kvádru
  • na volný list papíru narýsuj cvičení z učebnice 190/3 (budou to tři kvádry)
  • sestrojení obrazu kvádru je popsáno v učebnici str. 189-190 
  • konstrukce byla popsaná i na videu z minulého týdne
  1. Slovní úloha - do sešitu vyřeš následující úlohu (nezapomeň na náčrtek)

Za jak dlouho se naplní bazén tvaru kvádru o rozměrech 3,5 m, 2,2 m a 1,3 m,  jestliže za 1 vteřinu nateče 2,8 litrů vody?    Kolik Kč by stálo naplnění bazénu vodou, jestliže víme, že 1 m3 vody stojí v Roudnici 104 Kč?

Poznámka: 1 m3 se dříve říkalo 1 kubík - kubický metr (často se používá i dnes)

  1. Opakování převodů jednotek objemu

Úkoly na odevzdání 

  • opakování krychle a kvádru
  • rýsování kvádru
  • slovní úloha 
  • převody objemu 

 

MATEMATIKA - čtvrtek  16. 4. 2020

  1. Opakování převodů jednotek objemu
  
  • nech zkontrolovat a výsledek vyfoť a pošli (správně, špatně, úspěšnost, známka)
  1. Výpočet povrchu a objemu (do školního sešitu)
  • v následujícím zadání počítej povrch a objem, nezapomeň, že všechny rozměry musí být ve stejných jednotkách, pak teprve můžeš dosadit do vzorce
  • kvádr: a = 25 dm, b = 0,8 m, c = 122 cm (výsledek bude v největších jednotkách)
  1. Slovní úloha 
  • do školního sešitu udělej náčrtek, výpočet - nezapomeň na jednotky a na slovní odpověď

Vypočítej kolik hektolitrů vody je třeba napustit do bazénu o šířce 2,8 m, délce 35 dm a hloubce 1,2 m, jestliže chceme vodu do výše 80 cm.

  1. Logická úloha (nepočítá se do klasifikace, ale jsou to plusové body)
  • v této úloze si vyzkoušíš svoji pozornost a početní dovednosti 
  • POZOR je to příklad s několika záludnostmi
 

 

Úkoly na odevzdání 

  • převody objemu (10 příkladů s vyhodnocením)
  • povrch a objem kvádru
  • slovní úloha
  • logická úloha (stačí napsat pouze výsledek)
 

MATEMATIKA - úterý  14. 4. 2020

  1. Opakování převodů jednotek objemu
  1. Odvození vzorce krychle a kvádru (podívej se následující videa)
  1. Vypočítej povrch a objem (nezapomeň ve výsledku zapsat i jednotky)
  • krychle a = 7,8 dm
  • kvádru a = 5,6 m, b = 8,2 m, c = 6,9 m

→ zápis výpočtu podle vzoru https://spsos.webnode.cz/matematika/matematika-zs/prilohy/#!  

  1. Slovní úlohy na povrch kvádru (opakování z 5.ročníku) - postupuj podle pokynů v následujícím videu (cca 6 min každé), slovní úlohy zapisuj do sešitu

Úkoly na odevzdání 

  • Převody (výsledky dvou cvičení)
  • povrch a objem krychle a kvádru
  • slovní úlohy (truhly a bazén)

 

MATEMATIKA - úterý  7. 4. 2020

  1. Opakování převodů jednotek objemu (hl, l, dl, cl, ml) - pokud si tyto převody nepamatuješ, můžeš si je zopakovat https://spsos.webnode.cz/matematika/matematika-zs/prilohy/

Na následujícím odkazu ze seznamu cvičení vyber: Jednotky duté míry a Jednotky duté míry (A)              

  1. Další jednotky objemu

  zapiš  do sešitu z učebnice str. 184 - modrý rámeček (jednotky objemu) a na stránce dole další modrý rámeček

 

  1. Procvičování jednotek objemu 

Na následujícím odkazu nastav test Převody jednotek objemu podle obrázku, dej spustit test, doplň a klikni vyhodnotit test, potom vyfoť i se známkou  

https://nove.procvicuj.cz/www/matematika/prevody_jednotek/prevody_jednotek.php

  1. Podívej se na následující video (nejdříve celé) a pak do sešitu narýsuj krychli ABCDEFGH             (a=6 cm) podle návodu (video si můžeš zastavovat podle potřeby) 

→ podobně narýsuj kvádr (a=6 cm, b=4 cm a c=4cm) - nezapomeň, že rozměr b musíš krátit pod úhlem 45° na polovinu (jako v předchozím videu)

→ k obrázku kvádru také zapiš vzorec pro výpočet povrchu (už známe nebo učebnice str. 187) a pro objem V=a.b.c

 

  1. Vypočítej povrch a objem krychle a kvádru, které si narýsoval(a).

Úkoly na odevzdání (termín odevzdání pátek 10.4.)

  • Jednotky duté míry
  • jednotky duté míry (A)
  • procvičování jednotek objemu
  • krychle a kvádr (narýsované) + napsané vzorce
  • výpočet povrchu a objemu krychle a kvádru

 

MATEMATIKA - čtvrtek  2. 4. 2020

  • než začneš dnešní matematiku, prosím vyplň anketu - jsou tam 3 otázky - slouží pro mě, abych věděla, jak děláte úkoly z matematiky a jestli se budete moci účasnit videovýuky (cca 1x týdně) 

https://spsos.webnode.cz/matematika/matematika-zs/anketa-2/

  1. Kontrolní cvičení
  1. Opakování převodů jednotek délky a obsahu 
  • pokud si nepamatuješ, tak na to mrkni než začneš toto cvičení
  • Na následujícím odkazu najdete procvičování převodů, po načtení stránky nastavte testování: do políčka Příkladů zadejte 10, klikněte na hmotnost (bude neaktivní), klikněte na obsah (bude aktivní) a nakonec klikněte na nové zadání - https://www.zsvltava.cz/fyzika/prevody/#
  • zadání vypracujte a dejte vyhodnotit (ukáže vám to případné chyby),
  • vyhodnocení vyfotit a poslat 
  1. Osová souměrnost 
  • na volný list papíru A4 (velikost velkého sešitu) na šířku narýsujte stromek dle předlohy https://spsos.webnode.cz/matematika/matematika-zs/ukazky/
  • přenes v osové souměrnosti, rýsuj přesně a nezapomeň, že pomocné čáry rýsujeme čárkovaně - po dokončení vyfoť

Úkoly na odevzdání (termín odevzdání 5.4. 2020)

  • největší společný dělitel (celkové hodnocení)
  • nejmenší společný násobek čísel (celkové vyhodnocení)
  • převody jednotek (vyhodnocení)
  • osová souměrnost
 

MATEMATIKA - úterý  31. 3. 2020

  1. Najděte nejmenší společný násobek čísel - nedávejte vyhodnotit                            https://gymmoldava.sk/ICV/CELYWEB/1/delitelnost/nsn.htm
  • vyfotit a poslat (pokud něco nevíš, podívej se znovu na video ze čtvrtka)
  1. Čísla soudělná a nesoudělná - nová látka 
  • zapište do školního sešitu z na následujícím odkazu (i s příklady)                                https://www.matematikasestka.wz.cz/soudelna.html
  • narýsuj do sešitu následující tabulku a urči, která z čísel jsou soudělná (S) a která nesoudělná (N) 

      

  1. Opakování - počítání s desetinnými čísly (do školního sešitu)

 

Úkoly na odevzdání (termín odevzdání čtvrtek 2. 4. 2020)

  • nejmenší společný násobek čísel - tabulka
  • tabulka soudělná a nesoudělná čísla
  • desetinná čísla

 

MATEMATIKA - čtvrtek  26. 3. 2020

  1. Najděte největšího společného dělitele čísel - nedávejte vyhodnotit                                https://gymmoldava.sk/ICV/CELYWEB/1/delitelnost/NSD.htm
  • vyfotit a poslat
  • pokud si nebudeš vědět rady, podívej se znovu na video z úterý
  1. Násobky čísel 147/1 - do školního sešitu
  2. Nejmenší společný násobek čísel - nová látka
  • zkus najít nejmenší společný násobek n(12,30) n(30,60)  n(56,80)
  • v dalším videu začíná nová látka od 4 do 8 minuty, dál pak jsou řešené příklady, které zkus řešit samostatně (pozastavíš si video), nebo si pustíť další vzorový příklady (dokud Ti to nebude jasné) - zapisuj do sešitu https://www.youtube.com/watch?v=9cObtmnhBgc
  • nová látka je i v učebnici na straně 148 (nejmenší společný násobek) a na straně 151 (nejmenší společný dělitel)
  1. Opakování - násobení a dělení desetinných čísel (do školního sešitu)

Úkoly na odevzdání (nejpozději do neděle)

  • největší společný dělitel čísel (bod 1) - tabulka
  • v sešitě  násobky (bod 2), zapsané vzorové příklady z videa (D - největší společný dělitel, n-nejmenší společný násobek)
  • opakování násobení a dělení desetinných čísel

 

Další odkazy s probíranou látkou:  https://www.matematikasestka.wz.cz/delitel.html

 

 

MATEMATIKA - úterý 24. 3. 2020

 

  1. Nalezení všech dělitelů - zkráceno (velmi rychlé) https://www.youtube.com/watch?v=Dj2QJChsVlE

             - najdi všechny dělitele čísel 250, 300 a 180 - do školního sešitu

  1. učebnice 150/1 - narýsuj do školního sešitu (vyznač barevně)
  2. Největší společný dělitel čísel - nová látka
  • zapiš do sešitu modrý odstavec z učebnice str. 150
  • největší společný dělitel značíme D(12,30)=
  • podívej se na návodné video (je na 18 min., ale dnes si pustíš pouze 4 min., zbytek si necháme na další vyučování)  https://www.youtube.com/watch?v=9cObtmnhBgc
  1. podle shlédnutého videa najdi největší společný dělitel čísel:                                                                        D(12, 30)   D(15,45)   D(18,27)   D(24,80)          - vypracuj do školního sešitu
  2. Opakování: sčítání a odčítání desetinných čísel - přepište do sešitu a vypočítejte 

Úkoly na odevzdání (nejpozději do čtvrtka)

  • z dnešního vyučování budeš fotit sešit - stránku, poř. dvojstránku s vypracovanými úkoly (1. dělitelé čísel, 2. cvičení 150/1, 3. zapsaný odstavec,  4. největší společní dělitelé zadaných čísel, 5. opakování sčítání a odčítání desetinných čísel)

 

MATEMATIKA - pátek 20. 3. 2020

  • než začneš dnešní matematiku, prosím vyplň anketu - jsou tam 4 otázky (slouží pro mě, abych věděla jestli je učivo srozumitelně a dostatečně vysvětlené, jestli je dostatek příkladů a jak dlouho vám to trvá) https://spsos.webnode.cz/matematika/matematika-zs/
  1. Hledání dělitelů - v následujícím videu bude vysvětlen postup při určování dělitelů zadaného čísla

https://www.youtube.com/watch?v=pwyG1phQbfc

  1. Najdi všechny dělitele čísel 40, 80, 100, 200 - zapiš do školního sešitu (zápis a postup použij stejný jako ve videu)
  2. Dále si to procvičíme v následujících cvičeních

Čísla a jejich dělitelé: https://www.skolasnadhledem.cz/game/3289

Kolik dělitelů má číslo: https://www.skolasnadhledem.cz/game/3290

Úkoly na odevzdání (3)

  • vyfoť v sešitě, jaké si našel dělitele zadaných čísel
  • internet  (procvičování) - následující cvičení udělej na počítači a pouze celkové vyhodnocení vyfoť a pošli (při focení udělej záběr celé obrazovky, tak abych viděla jak příkazový řádek (nahoře určuje cvičení) tak i  spodní lištu (datum a čas)

 

MATEMATIKA - čtvrtek 19. 3. 2020

  1. Dělitelnost přirozených čísel - rychlé opakování (zjistíš co si pamatuješ a co ne)

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3287

 - na konci kvízu je obrázek, pokud na něj klikneš jsou tam další informace

  1. Rozklad čísla na součin prvočísel - opakování ze včerejší hodiny
  • pro zopakování se podívej na toto video (cca 2 min.)  https://www.youtube.com/watch?v=zB1_3dYCfsY
  • rozlož čísla na součin prvočísel: 80, 90, 140, 150 (do školního sešitu)
  • Pozn. někde se možná setkáte s názvem rozklad čísel na součin prvočinitelů - je to totéž)
  1. Na odkazu níže je tabulka. U prvních šesti čísel určete, jaké dělitele mají zadaná čísla (do tabulky pod dělitele zapište A jako ano, N jako ne)

https://gymmoldava.sk/ICV/CELYWEB/1/delitelnost/znakydelitelnosti.htm

  • vyplněnou tabulku vyfoť, tak, aby byla vidět spodní lišta s datumem a časem a odešli přes WhatsApp

Úkoly na odevzdání (2)

  • tabulka z předchozího příkladu
  • vyfoť v sešitě rozložená čísla 80, 90, 140, 150
  • na Umíme to je další úkol (pokud nemáte hotové ještě předchozí úkoly, můžete udělat ještě jsem je nehodnotila)

 

 

MATEMATIKA - středa 18. 3. 2020

Rozklad čísla na součin prvočísel- nové učivo

  • podívej se na následující video (cca 16 minut), zopakuješ si znaky dělitelnosti (což jsme dělali ještě společně), potom budeš rozkládat čísla na součin prvočísel
  • během sledování videa si ho můžeš zastavit (cca12 minuta) a zkusit další příklady samostatně a pak teprve zkontrolovat

https://www.youtube.com/watch?v=94dBCk-lAbs

  • nová látka je i v učebnici na str. 145

Úkoly na odevzdání (3) 

  • rozlož na součin prvočísel čísla: 32, 64, 45 - vypracuj do školního sešitu - vyfoť a pošli
  • internet  (opakování dělitelnosti) - následující cvičení udělej na počítači a vyhodnocení vyfoť a pošli (při focení udělej záběr celé obrazovky, tak abych viděla jak příkazový řádek (nahoře určuje cvičení) tak i  spodní lištu (datum a čas)

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3281

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3282

Pozn. Video i zadaná cvičení lze spouštět pouhým kliknutím na odkaz. Pokud by odkaz nefungoval, zkopírujte odkaz a vložte do příkazového řádku (nahoře).